O programie


PożytekPro dla organizacji pozarządowych


  • Twoja organizacja realizuje zadania publiczne dla gminy?
  • Tworzysz sprawozdania z działalności organizacji?
  • Gubisz się w limitach dotacji dla poszczególnych pozycji kosztorysu?
  • Masz problem z tworzeniem sprawozdania w zaawansowanym edytorze tekstu?
  • Potrzebujesz mieć na bieżąco wgląd w stan dokonywanych wydatków z dotacji?
  • Tworzenie częściowych sprawozdań z wykonania zadania publicznego to męczący obowiązek?
  • Chcesz mieć lepszą kontrolę nad poziomem wydatków organizacji?
  • Chcesz oszczędzić czas poświęcany dotychczas na tworzenie sprawozdań?
  • Chcesz oszczędzić pieniądze, które obecnie płacisz księgowemu za sporządzanie tych sprawozdań?

Jeśli Twoja odpowiedź na choć jedno z powyższych pytań brzmi 'TAK', PożytekPro jest stworzony dla osób takich jak Ty!


PożytekPro - Panel startowy

Pierwotnie PożytekPro został stworzony wyłącznie na potrzeby wewnętrzne organizacji Zachodniopomorskiego Towarzystwa Praw Zwierząt.
Realizacja zadania publicznego polegającego na prowadzeniu schroniska dla bezdomnych zwierząt wymagała sporządzania kwartalnych sprawozdań częściowych i corocznych sprawozdań końcowych.

Bez wsparcia ze strony aplikacji PożytekPro sporządzanie tych sprawozdań byłoby trudne i czasochłonne.

Mając do dyspozycji PożytekPro przygotowanie sprawozdania stało się proste i przyjemne.

Biorąc pod uwagę jak pomocna okazała się dla nas aplikacja PożytekPro zdecydowaliśmy się podzielić się nią z innymi organizacjami, które realizują zadanie publiczne i sporządzają sprawozdania z wykonania zadania publicznego na wzorze określonym w Rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 grudnia 2010 r. w sprawie wzoru oferty i ramowego wzoru umowy dotyczących realizacji zadania publicznego oraz wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania.

PożytekPro został stworzony z myślą o osobach zarządzających projektem w organizacji.

PożytekPro dostarcza na bieżąco informacji niezbędnych w procesie decyzyjnym w trakcie realizacji projektu i umożliwia kompleksowo zapanować nad projektem, a także upraszcza do minimum przygotowanie sprawozdań z wykonania zadania.

PożytekPro sprawdzi się doskonale również do rozliczania projektów własnych organizacji!

PożytekPro nie jest programem księgowym i nie wymaga od użytkownika wiedzy z zakresu księgowości.


Rozlicz zadanie publiczne w 3 prostych krokach!

PożytekPro - edycja pozycji kosztorysu

1. Zdefiniuj projekt

Pracę z programem PożytekPro rozpoczynamy od zdefiniowania projektu, z którym będziemy pracować. Oprócz podstawowych informacji takich jak nazwa projektu, daty rozpoczęcia i zakończenia projektu itp., konieczne jest wprowadzenie do programu przynajmniej jednego kosztorysu dla projektu. Kosztorysy są konieczne, aby móc wprowadzać do programu dokumenty księgowe. Wszystkie te informacje są potrzebne, aby w rezultacie program wygenerował kompletne i wypełnione sprawozdanie z wykonania zadania.

Dane projektu można edytować i uzupełniać w razie potrzeby także w trakcie późniejszej pracy z projektem pod warunkiem, że zmiany nie będą kolidowały z wprowadzonymi dotychczas danymi. Program PożytekPro jest bowiem wyposażony w mechanizmy, które chronią, aby wprowadzane przez użytkownika dane były pozwiązane ze sobą logicznie.

PożytekPro - wprowadzanie/edycja dokumentu

2. Wprowadź faktury

Codzienna praca z programem PożytekPro polega zwykle na wprowadzaniu dokumentów księgowych oraz dokumentów potwierdzających wkład osobowy w realizację zadania.

Rejestr zakupów zawiera pełne wykazy dokumentów dla poszczególnych kosztorysów projektu.

Natomiast Rejestr kontrahentów umożliwia wylistowanie wszystkich kontrahentów wprowadzonych do programu oraz wszystkich dokumentów wystawionych przez wskazanego kontrahenta.

Opcje filtrowania i sortowania w obu rejestrach dają możliwość szybkiego wyszukiwania i przeglądania wpisanych do programu dokumentów i kontrahentów.

PożytekPro - drukowanie sprawozdania

3. Wydrukuj gotowe sprawozdanie

Gdy nadejdzie czas sporządzenia sprawozdania, wystarczy zdefiniować sprawozdanie, tj. określić zakres dat dla sprawozdania oraz kosztorys z jakiego będziemy się rozliczać.

Jeszcze tylko wypełniamy sprawozdanie treściami merytorycznymi i już można drukować gotowe sprawozdanie!

Moduł sprawozdań stanowi swoiste archiwum treści merytorycznych i umożliwia w każdej chwili przeglądanie i drukowanie wszystkich zgromadzonych sprawozdań.

Wydruki dostępne w programie PożytekPro

  • 3 częściowe sprawozdanie z wykonania zadania: część merytoryczna, finansowa i informacje dodatkowe, dowolna ilość sprawozdań częściowych dla dowolnie zdefiniowanych okresów mięszczących się w zakresie dat projektu;
  • wykaz faktur dla dowolnego kosztorysu;
  • wykaz faktur wystawionych dla dowolnego kontrahenta;
  • dowolny kosztorys.

Wymagania techniczne dla programu PożytekPro

  • Komputer osobisty z zainstalowanym systemem operacyjnym Windows 7, Windows 8 lub Windows 10,
  • Drukarka (opcjonalnie).